lördag 26 april 2008

Uppladdning

Jag fick mitt startbevis till Göteborgsvarvet idag. Startgrupp 2 i år också. Det är en bra grupp med tanke på att det finns nästan 20 startgrupper. Skönt att ha en bra seedning nuförtiden. Det finns ändå ställen där man får trängas lite men det är inget som stör speciellt mycket. Jag börjar inse att jag aldrig kommer att nå upp till startgrupp 1 - det skulle nog krävas åtminstone 10-15 minuter bättre tid och jag vet inte ens om jag skulle klara det om jag gick in för det till 100 % under ett helt års tid. Som det är nu tränar jag alldeles för lite men det är alldeles för tråkigt för att lägga ner mycket tid på det.

Körde Växjöloppet idag igen, samma runda som på själva loppet men baklänges. Det kändes segt vilket förvånade mig med tanke på hur bra det gick i tisdags. Kanske skulle jag inte tagit de där glasen rosévin hos Tobias igår... =) Tiden blev också därefter. Men jag har ändå ganska goda förhoppningar - har jag en hyfsat bra dag bör jag kunna springa under 43 i år igen, förutsatt att vädret är OK.

Det blev filmkväll hos Linda ikväll. Precis lagom lugn uppladdning inför resten av helgen. Vi såg Dazed and Confused, en av de filmer jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna. Sen kickade Linus och jag ass i kotte. :)

Tobias berättade en skräckhistoria om att han hade fått stå hela vägen till Göteborg på tåget idag. Och jag som inte har bokat sittplatsbiljett till imorgon. Kanske lite snålt och orutinerat. Men jag SKA fan sitta ner, om det så blir på golvet. Att sitta bredvid Weronica kanske blir lite omöjligt om det är mycket folk, men det hade varit nice att kunna snacka lite annars. Tre timmar är lite lång tid.

Ser fram emot festen - har egentligen ingen aning om vad man ska vänta sig förutom att det blir en jäkla massa folk och en quiz som Toob och jag ska ta hem. =)

Nu sova. Me tröttie.

Inga kommentarer: