onsdag 30 april 2008

Liberty


Idag släpptes GTA IV i hela världen. För er som har levt under en sten i ett antal år är GTA (Grand Theft Auto) en av världens största (kanske DEN största) spelserier och det var nu snart fyra år sedan den senaste delen släpptes. GTA IV förväntas slå de flesta försäljningsrekord som går att slå. Folk har köat i Stockholm i tre veckor för att vara först med att köpa det. Och idag låg det i min brevlåda - som alltid en underbar känsla att öppna ett inplastat spel som man har väntat på länge, länge. Och efter några timmar känner jag en lugn tillfredsställelse - min första tanke är inte "wow, det här är världens bästa spel", men jag vet att jag kommer tycka det blir mer och mer underbart ju mer jag spelar.

Körde en spelkväll (och då snackar vi inte GTA) med Linus, Allyson, Kalle och Linda ikväll. Det var förmodligen betydligt trevligare än att sitta själv och spela TV-spel hela kvällen och halva natten. Det kan jag göra i resten av mitt liv i stället. Eller i sommar när jag kommer ha många helt oplanerade dagar (vilket nästan ger mig lite ångest).

Imorgon är det sista skoldagen den här veckan, och på kvällen är det konsert med kören vid Ryttartorpet. Sen är det bara att ta det lugnt och inte dricka någonting, för dagen efter går Växjöloppet av stapeln - ett lopp som jag är sämre förberedd för än någonsin, förmodligen. Roger (som kommer ner från Göteborg) och jag ska springa milen, Emma och Tobias kör 4,5 km. Tessan har hotat med att tillverka plakat och stå och skrika på mig på upploppet, för jag tycker ju så otroligt mycket om sådan uppmärksamhet... öhh... ja.

Inga kommentarer: