onsdag 29 december 2010

Att vara en sucker

Är jag lättlurad eller mån om hur jag ser ut... eller handlar allt kanske bara om att jag älskar att konsumera? En blandning av de tre är väl mest rimlig. Var på Väla idag (stooort köpcentrum utanför Helsingborg) på rean. Det var ungefär fjorton miljarder människor där och jag gillar verkligen inte att gå och titta på kläder när det är folk precis överallt runtomkring en. Men trots detta handlade jag massor av kläder och det är i nuläget verkligen tveksamt om man kan säga att jag egentligen hade råd. Men en duktig försäljare inne på J&J och ett par snygga grejer på Solo avgjorde saken. Nu har jag i alla fall kläder till nyår och det känns schyst. Hur mycket pengar jag har gjort av med idag är en helt annan historia. Sen kan man ju vara en sucker på andra sätt också och även i dessa fall är det något man kan påverka själv, som tur är.

Imorgon blir det förmodligen utförsåkning på Kungsbygget, denna klassiska anläggning några mil härifrån. Efter ett antal år i malpåse har stället nu öppnats igen och erbjuder faktiskt 5-6 nedfarter. Allt hänger på om pappa har ett par extra termobyxor eller inte. Jag får hyra all skidrelaterad utrustning på plats, för jag har verkligen ingenting.

Har idag ännu en gång förstått vilken tur jag har haft som har fått så otroligt roliga och godhjärtade (hittade ingen bra synonym) vänner i Växjö de senaste åren. Är jättetacksam för det. Ser fram emot att träffa alla igen efter nyår! Stor kram till alla faktiskt. För det allra mesta gillar jag alla precis som de är, och det är ju så man vill att andra ska tycka om en själv också. Fan, nu måste jag nästan låtit som Bilbo på hans elftiförsta födelsedagskalas. Men jag väntar med mitt försvinnande ett tag till.

Inga kommentarer: