torsdag 16 december 2010

Table Natale

Så blev det då snö idag igen. Det måste ha kommit någon decimeter här. Men det sjönk också undan en del för någon vecka sedan när det var någon plusgrad så sammanlagt är det nog inte så mycket mer än 30 cm nu i alla fall. Det positiva är att det tydligen har snöat grismycket i Östra Karup idag vilket är lite lovande inför julen. Jag vet inte när min julafton var snötäckt senast men nu jävlar är det dags!

Så jag pulsade ner till La Castellina ikväll för julbord med jobbet, medan snöflingorna singlade ner i det gula ljuset från gatlyktorna. Vackert. Julbordet var trevligt och som traditionen bjuder åt jag lite för mycket. Men det blev många intressanta diskussioner med kolleger jag normalt inte pratar så mycket med, och vårt lag krossade motståndet i musiktävlingen. Det var mest tack vare Lars som kunde nästan allting men jag bidrog till ett par poäng när jag ställde mig upp och skrålade VAR BOR DU LILLA RÅTTA? JAGAR KATT! VAD GÖR DU KLOCKAN ÅTTA? I EN HATT! och det var tydligen tillräckligt korrekt för att räknas... :)

Jag skulle fått kostnadsförslag för bilreparationen idag men tydligen hade Toyotas system legat nere så det blir imorgon istället. Tidigare hade de sagt att bilen skulle vara klar imorgon men jag hoppas nu att den blir klar innan tisdag. Annars blir det lite problematiskt.

Det går fint att göra smoothie med fil istället för yoghurt! Jag hade en del fil i kylen som gick ut idag - jag fick inte ner speciellt mycket förra veckan. Med blåbär, hallon och koncentrerad jordgubbssaft blev det hur gott som helst.

1 kommentar:

onlyme sa...

klart man kan göra smoothie med fil.. blir fräscht och syrligt. :)