tisdag 14 december 2010

Tjugo gastar på död mans kista

Jag är skönt slut i hela kroppen. Vi var en tapper grupp med fem personer som körde backintervaller mellan Fagrabäck och VAIS ikväll och det var jobbigt! Jag märker att jag verkligen inte är i speciellt bra form för tillfället men det var kul ändå. Gillar också att man får mat för 20 spänn efteråt - idag var det god hemmagjord pizza.

Sen blev det pulkaåkning på Kala höjden. Linus, Allyson, Axel, Anneli och jag hade hela backen för oss själva vilket jag fann relativt märkligt men också alldeles utsökt. Utsikten från toppen är helmysig ut över Söder och in mot stan med domkyrkan och lasarettet i bakgrunden. Själva backen är livsfarlig - brant och med massor av gupp och små pucklar. Vi lyckades på något sätt att komma undan utan skador och avslutade det hela med att dricka varm choklad med rom och grädde. Helmysigt!

Imorgon Växjö-Rögle. Jag har biljett mitt på sittplatsläktaren och jag misstänker starkt att jag kommer att sticka ut med min vackra Rögle-halsduk. Hoppas att jag får vifta med den många gånger och att det är 3 000 smålänningar som går besvikna hem från ladan imorgon kväll.

Inga kommentarer: