onsdag 22 december 2010

ÖK day 1

Tog bussen hem till föräldrarna idag. Det mesta gick smidigt - vi blev bara en halvtimme försenade och det får man ju helt klart vara nöjd med i dessa tider. Har spenderat kvällen med att äta, spela spel och se på TV med mamma och pappa. Pappa blev glad över sina födelsedagspresenter och det var ju positivt!

Inte lika positivt är att jag, trots mycket minutiös packning, glömde att ta med mig handkontrollerna till mitt Wii. Det blir liksom lite svårt att spela utan dem. Så nu får det bli några spelfria dagar. Funderar på om det finns något kul gratisspel på nätet som man kunde sätta tänderna i. Jag har verkligen jättedålig koll på PC-spel. Har iofs spelat en del Machinarium i slutet men där behöver jag assistans från någon annan eftersom jag aldrig har varit en hjälte på strategi. Ja ja, nu fick jag ännu en anledning att i lugn och ro plöja igenom hela Ringen-trilogin på DVD igen. Får se om Bob är redo att sätta igång med detta projekt imorgon. Att tro att man ska lyckas se en Lord of the Rings-film om dagen och exempelvis under ett jullov är mycket lättare sagt än gjort, det märkte vi senast vi försökte. Den sista filmen är typ 4½ timmar lång (Extended är så klart det enda som gäller) och även om det är typ världens bästa film är det en mycket tuff uppgift att se den på en kväll. Får se hur det går.

För att göra en lång historia kort (vilket jag vid upprepade tillfällen har insett att jag är så gott som oförmögen till) är jag tacksam för bra speltips. Gratis och gärna okomplicerat och till PC. Jag ber alla mina 2-3 läsare att hjälpa mig!

Inga kommentarer: