lördag 4 december 2010

Fredagsrys

Det tar emot att behöva använda ordet, men jag måste bara än en gång få uttrycka mitt gränslösa förakt för OLW:s "Fredagsmys"-reklam. Irritationen började förmodligen med att jag hyser agg mot OLW sedan många smaklösa chipsupplevelser genom åren, och när de sedan gjorde de äckligaste reklamfilmerna på den här sidan Big Bang fanns det ingen annan utväg än att kapitulera för det förbehållslösa hatet. Jag försöker föreställa mig en framtid där fredagsmys skulle kunna vara en ingrediens i mitt liv. Familj och barn, nu är det slut på den jobbiga veckan och det är dags för... nej jag tänker fan inte använda ordet en gång till. Vill jag inte ha det mysigt på fredagarna? Alltså, jo, det är väl inte fel alls, men om det innebär att jag ska behöva sitta och titta på svenssonreklamfilmer från OLW i pauserna för Idol där en Takida-wannabe vinner alla utsmetade svennehjärtan, så... I think I'll pass.

Ja, det är klart att jag mest av allt är avundsjuk. Jag vet inte om det räcker för att kasta ett försoningens skimmer över det hela, men det är möjligt att det åtminstone är värt att understryka.

Inga kommentarer: