tisdag 7 december 2010

Sjuk...

Tyckte jag kände mig lite dålig i morse. Lite ont i magen, ganska seg i huvudet... men tanken på att vara hemma själv hela dagen fick mig att gå till jobbet i alla fall. Det var förmodligen ett korkat beslut för redan efter första dubbellektionen kände jag att det inte funkade. Mina snälla kolleger täckte för mig medan jag intog britsen i skolsköterskans mottagning. Ett par Alvedon gjorde att det kändes lite bättre men efter lunch slog det till igen och framåt tvåtiden blev jag hemskjutsad av Lotta.

Och nu ligger jag här och känner mig ynklig, säkert överdrivet ynklig förstås, men likväl. Jag orkar inte göra nåt, jag bara ligger och bloggar för det klarar jag av. Har bara en relativt uråldrig muntermometer så jag ska nu se om det är någon feber eller inte. Det måste det vara med tanke på att jag aldrig fryser i vanliga fall och nu känner jag mig brännhet. Sen var det iofs bara tre timmar sedan jag tog Alvedon nr 2 så den verkar väl lite fortfarande.

Tick tack...

Kom igen nu då...

Och DÄR slog klockan över! 38,4 - det var väl ganska väntat. Hoppas det inte stiger alltför mycket till.

Tystnaden och ensamheten är det värsta när man är sjuk. Klockan är bara tre; vad gör man liksom? Känner inte för att se på film eller nåt sånt.

Tar tacksamt mot sms, telefonsamtal, meddelande på msn eller facebook. Allt som kan få tiden att gå lite fortare... :)

Blir nog mer beklagande senare.

Blä.

1 kommentar:

onlyme sa...

krya på dig! hoppas du fick många uppmuntrande sms/samtal osv. :)