fredag 10 december 2010

För alla dom

För några år sedan fanns det någon välgörenhetsorganisation, kan mycket väl också ha varit Svenska Kyrkan, som hade en speciell fond dit man kunde skänka pengar till alla människor som "firar" jul ensamma. De kanske sitter där hela jul- och nyårshelgen helt ensamma, utan släkt och vänner. Det går knappt ens att tänka sig så hemskt det måste vara. Det är klart att man kan se det som att det finns enormt mycket större orättvisor och hemskheter i världen men jag tycker att tanken på att behöva vara ensam till jul är skärande avskyvärd. Alla jular i mitt liv har varit varma, mysiga, trevliga och har firats ihop med familj/släkt och så borde alla få ha det.

Därför blev jag glad när jag hittade följande. Jag vill slå ett slag för Röda Korsets julgåva! För bara 20 eller 30 kronor kan man bidra till att Röda Korset kan fortsätta besöka ensamma människor i Sverige, ta emot samtal till deras telefonjour och hjälpa barn och vuxna med läxorna.

Klicka här och ge någon en bättre och mindre ensam jul:

https://www.smartasaker.se/roda-korsets-julgava-p-1242.aspx

Inga kommentarer: