lördag 25 december 2010

Uncharted

Det blev en helmysig julafton igår med massor av mat, dryck och fina julklappar. Idag har jag tagit det riktigt lugnt - det känns skönt att göra det på juldagen på något sätt. Vissa traditioner kan det vara skönt att hålla fast vid även om de är religiösa i grund och botten. Förra (och enda) gången jag provade att festa på juldagen slutade det i katastrof då jag spydde ner baksätet på en bil och även gjorde lite annat som jag inte ens vill nämna här. Dock var detta för typ 15 år sen, så det får väl räknas som relativt preskriberat nu... :)

Så jag har tittat på fina 8mm-filmer från när jag var riktigt liten (från en månad gammal fram till några år senare) som mamma och pappa nu har överfört till DVD och som jag inte har sett på många år. Riktigt bra julklapp! Större delen av eftermiddag och kväll har jag spenderat hos T. Vi har inlett vårt Lord of the Rings-maraton (EE så klart) och vi såg idag ungefär två timmar av den första.

Har idag bokat ytterligare två hotellnätter i Malmö runt nyår, så nu blir det tre nätter på fyrstjärnigt mitt i city med goda vänner - kan inte bli så mycket bättre. Ska bli hur kul som helst. Det har blivit lite extra speciellt (speciellt är det alltid) att komma till Malmö det senaste året, nu när jag tänker på att jag förmodligen kommer att bo där inom en ganska nära framtid. Malmö är en stad som jag bara älskar att upptäcka. Dock känner jag att jag faktiskt ska ta det lite lugnt med just utforskandet så att det verkligen känns nytt när jag flyttar dit. Det har blivit en del långpromenader i den staden de senaste åren och som tur är lämnar mitt långtidsminne ganska mycket att önska...

Ska avsluta den här dagen med att se på Annie Hall. Filmer är lite som storstäder egentligen - det finns alltid mer kvar att utforska!

Inga kommentarer: