torsdag 23 december 2010

Dabu!

Det blev Warcraft II till slut. Jag borde insett igår att det inte skulle duga med billiga flash-spel. Det ultimata var givetvis att återvända till 90-talet då jag fortfarande spelade PC. Det är underbart att höra orkerna grymta igen efter nästan 15 år - jag hade glömt hur sött de låter. Jag spelade nästan alltid human campaign på den gamla goda tiden men det är tveklöst så att orkerna är roligare. Om jag skulle tröttna på detta spel tänker jag återbesöka andra klassiker som SimCity 2000, Rollercoaster Tycoon 2 och Civilization II. 90-talet var tydligen inte ett helt bortkastat decennium.

Jag har inte enbart varit nördig idag. Tog en skön promenad i skogen och träffade inte på en enda människa bland snödrivorna. Väldigt vintrigt och fint! Jag var ute och skottade snö med pappa och insåg att jag inte kan minnas en enda vinter i mitt liv när det har varit så här mycket snö här. Kommer att bli en riktig vykortsjul i år.

Spelade lite Bingolotto med mamma och pappa (med betoning på lite - men jag vann nästan en bil) och avslutade kvällen med att sova mig igenom mer än halva Scoop borta hos Tobias. Behagligt. Lite synd att missa Scarlett dock - som tur är har jag sett filmen tidigare.

Note to self:

Annie Hall
Hostel
Bright Star
Loppet är kört
Fish Tank
Den nakna mannen

Inga kommentarer: